Stichting Voor Elkaar Zwolle helpt mensen een stap verder bij schulden, het vinden van werken en met het meedoen in Zwolle. De grote groep vrijwilligers – ook wel maatjes genoemd - vormt de kern van de stichting. Wij mochten een gave campagne ontwikkelen om potentiële maatjes te werven.
Maatjes werven Voor Elkaar Zwolle
Maatjes werven Voor Elkaar Zwolle
Stichting Voor Elkaar Zwolle helpt mensen een stap verder bij schulden, het vinden van werken en met het meedoen in Zwolle. De grote groep vrijwilligers – ook wel maatjes genoemd - vormt de kern van de stichting. Wij mochten een gave campagne ontwikkelen om potentiële maatjes te werven.
Vanwege de toenemende hulpvragen van statushouders zocht de stichting naar meer nieuwe vrijwilligers voor het project Participatiemaatje. Om meer vrijwilligers te werven ontwikkelden wij een campagne. Vanuit een inventarisatie – met de stichting Voor Elkaar Zwolle – werd duidelijk waar de behoeften lagen. Hieruit kwamen verschillende actiepunten.
Persoonlijke ervaringsverhalen
Persoonlijke verhalen inspireren potentiële maatjes om betrokken te raken bij Voor Elkaar Zwolle. Deze indrukwekkende persoonlijke verhalen heeft onze filmmaker vastgelegd op beeld. Deze video’s zijn dé eyecatchers geworden van de campagne. Ze omvatten de kernboodschap en zijn gericht op verschillende doelgroepen. Daarnaast zijn de persoonlijke verhalen ook uitgeschreven. Op deze manier weten we een brede doelgroep te bereiken. Alle ontwikkelde content hebben we geplaatst op een ‘landingspagina’, hierdoor is alle informatie overzichtelijk te vinden.
Lokale zichtbaarheid dankzij crossmediale aanpak
De campagne is een succes geworden dankzij de crossmediale aanpak. Op deze manier vormen de media-uitingen op verschillende kanalen dan een geheel. Bij alle uitingen wordt gelinkt naar de landingspagina. Op deze pagina staat belangrijke informatie voor potentiële maatjes. Deze pagina herleidt de bezoekers. Via welke media uiting zijn zij op de landingspagina gekomen? Deze resultaten zijn van waarde bij de ontwikkeling bij een volgende campagne. Om zo veel mogelijk potentiële maatjes te bereiken is het campagnemateriaal online én offline verspreid. Posters zijn verspreid op plekken waar de doelgroep actief is. Daarnaast zijn er online advertenties en social mediaberichten gepubliceerd. Ook is de lokale pers betrokken bij deze campagne. Het geschreven persbericht is online, maar ook in de lokale krant geplaatst.
In deze blog lees je meer over de verschillende sociale mediakanalen.
Maar liefst 26.000 Zwollenaren bereikt
Het resultaat mag er zeker zijn én daar zijn wij trots op. De campagne heeft meer dan 26.000 mensen in Zwolle bereikt via advertenties op social media. Dankzij deze campagne zijn er meer dan 30 (!) nieuwe vrijwilligers betrokken.
Doeltreffende doorvertaling dankzij nauwe samenwerking
Tussen Newrise en de stichting is er sprake van een nauwe samenwerking. De lijnen zijn kort. Er is veel afstemming met de coördinatoren. Deze worden regelmatig betrokken voor input en zijn ook aanwezig geweest tijdens de opnamedagen.
Ben je benieuwd hoe we een wervingscampagne voor jouw organisatie kunnen opzetten? Neem dan nu contact met ons op.