Communicatiestrategie Alliantie Vrijwillige Schuldhulp

Stichting Alliantie Vrijwillige Schuldhulp (AVS) wil de samenwerking op lokaal niveau verbeteren en krachten bundelen tussen vrijwilligersorganisaties, gemeenten en beroepsorganisaties op het gebied van (schuld)preventie, schuldhulp- en nazorg. Het doel is om mensen met (dreigende) schulden beter en sneller te helpen.

Inmiddels mag AVS Humanitas, SchuldHulpMaatje, Leger des Heils, Samenwerkingsverband Marokkaanse Nederlanders, Inspraakorgaan Turken in Nederland en Landelijk Stimuleringsnetwerk Thuisadministratie tot haar alliantiepartners rekenen.

Online en offline communicatiestrategie

Voor AVS verzorgen we de online en offline communicatie en beheren we de website. We hebben samen de doelen bepaald en de communicatiestrategie ontwikkeld. 

Nieuwe website

Eén van de speerpunten van AVS is lokale samenwerking tussen vrijwilligersorganisaties in de schuldhulpverlening bevorderen. Het is daarom belangrijk dat de website toegankelijk is en vriendelijkheid uitstraalt.

Voor AVS hebben we een responsive website ontwikkeld die in één oogopslag duidelijk maakt wie AVS is en waar ze voor staat. Het resultaat is een overzichtelijke en cleane website. Websitegebruikers kunnen gemakkelijk door de website navigeren en ontdekken wat AVS en haar partners doen, en niet onbelangrijk, waar ze actief zijn. De oranje kleur geeft de website een warme uitstraling en bezoekers kunnen eenvoudig contact opnemen.

Meer zichtbaarheid en verkeer

Een van de doelen is het creëren van meer zichtbaarheid. Om dit te realiseren hebben we een contentstrategie ontwikkeld met bijbehorende contentkalender. We onderhouden de socialmediakanalen, bedenken content en maken de maandelijkse nieuwsbrief. Daarnaast verzorgen wij offline communicatiemiddelen, zoals flyers en professionele video’s.

Om te zorgen dat potentiële alliantiepartners Alliantie Vrijwillige Schuldhulp online weten te vinden, hebben we de website geoptimaliseerd voor Google. We hebben een zoekwoordonderzoek uitgevoerd en zorgen dat de webteksten SEO-proof zijn.

Datagedreven aanpak

We vinden het belangrijk dat we weten wat de effectiviteit van onze communicatie-inspanningen zijn. Daarom hebben we voor AVS een dashboard ontwikkeld met daarin de websitecijfers. We krijgen zo inzicht in het gedrag van websitebezoekers en antwoord op vragen als: kunnen bezoekers vinden wat ze nodig hebben? En hoe presteren de pagina’s? Op basis van de resultaten maken we datagedreven beslissingen. Zo blijft onze communicatiestrategie dynamisch en is proactief bijsturen mogelijk.

Benieuwd naar onze manier van werken?