Onze Expertises

icon-strategie

Strategie

Zoek je naar manieren om je doelen te behalen? Dat kan pas wanneer je weet waar je naartoe wilt. Het ontdekken van die doelen en de weg ernaartoe noemen wij het strategische plan van aanpak. Een onmisbaar gedeelte om de doelen van je organisatie te behalen!

 

Misschien heb je je doelen al scherp op de horizon staan! Gefeliciteerd! Deze belangrijke eerste stap is het begin van je succes. Heb je je doelen nog niet scherp? Wij helpen je graag met deze eerste stap. In een gezamenlijk proces helpen wij je deze belangrijke basis op orde te krijgen, zodat je kunt beginnen met bouwen!

Wat je organisatie doet en hoe je dat doet is waarschijnlijk niet zo moeilijk om uit te leggen. Maar waarom doen jullie dit? We gaan samen op zoek naar de kern van jullie bestaan en welke missie jullie drijft. Is dat eenmaal duidelijk dan helpen we jullie korte- en langetermijndoelstellingen te bepalen, de doelgroep te definiëren en een keus te maken welke middelen we inzetten om je doel te behalen.

Wat je organisatie doet en hoe je dat doet is niet zo moeilijk uit te leggen. Maar waarom doe je dit?

Daarnaast is onderzoek essentieel! We maken interne en externe analyses over de kansen en bedreigingen en hoe je daarop kunt inspelen. Met als doel om het belangrijke werk van je organisatie naar een hoger niveau te tillen. Hierdoor lukt het je om de organisatie beter te positioneren en daardoor communicatie- en marketingmiddelen beter aan te laten sluiten op je doelgroep.

Tot slot werken we de strategie uit. We kijken naar de mogelijkheden van online middelen zoals de website, social media en vindbaarheid. Ook de mogelijkheden van offline middelen zoals drukwerk en advertenties laten we als het nodig is niet onbenut. Alles om de doelen van je organisatie te behalen.

Mogen wij je helpen de wereld een stukje mooier te maken?

Marketing

Marketing kent veel gezichten. Het kan zijn dat je graag meer donateurs wilt en daar marketingmiddelen voor inzet. Of je wilt de maatschappelijke waarde van je organisatie overbrengen of de naamsbekendheid vergroten. Het inzetten van marketingmiddelen draagt in ieder geval bij aan de groei van je organisatie.

icon-marketing-blue

Eerst stippelen wij een marketingstrategie uit. We kijken welke doelgroepen het meest aansluiten bij de doelen van de organisatie en hoe we deze doelgroep het beste kunnen benaderen. Naast het ontdekken wie die doelgroep is en hoe we deze moeten benaderen, proberen we de doelgroep ook echt te snappen. Wat gaat er in ze om? Alleen zo zetten we optimale marketingmiddelen in.

De uitgestippelde marketingstrategie is helaas geen simpele route van A naar B. Tijdens de klantreis komt de doelgroep voor verschillende beslissingen te staan. Het is aan ons om op het juiste moment en de juiste manier de interesse van de doelgroep te wekken en ze aan te zetten tot actie. Wij maken hiervoor een customer journey, in goed Nederlands een 'klantreis'. Hiermee richten we de marketingstrategie in op conversie en kwaliteit. Minstens zo belangrijk is het meetbaar maken van de gekozen marketingstrategie. Wat werkt wel en niet? Vervolgens ontwikkelen we de marketingcampagne zodat we meer succes behalen. We evalueren regelmatig zodat we op tijd bijsturen als dat nodig is.

We willen de doelgroep écht snappen, wat gaat er in ze om? Alleen zo zetten we optimale middelen in.

We zetten veel verschillende marketingmiddelen in om het doel te halen. Zoals we eerder al schreven komt het vaak aan op het juiste moment en de juiste middelen om de interesse van de doelgroep te wekken. Zo is voor online zichtbaarheid een optimale inzet en samenwerking van online kanalen belangrijk. Dit noemen we de multi-channelaanpak. Wij zorgen ook voor een SEO-analyse van je website. Door de inzet van gerichte advertenties via Google Ads en social media bereiken we een groter publiek. Daarnaast maken we ook gebruik van offline middelen. Denk bijvoorbeeld aan direct mailings, adverteren in bladen of op abri’s.

Voor het verbeteren van de vindbaarheid in verschillende zoekmachines zetten we online marketingmiddelen in. Denk aan SEO-analyses van websites, advertenties via Google Ads en Ad Grants (voor non-profitorganisaties). Daarnaast maken we ook gebruik van e-mailmarketing voor gerichte mailcampagnes en nieuwsbrieven. Voor socialmediamarketing zetten we Facebookcampagnes, Instagram Stories, LinkedIn-campagnes, vlogs, video's, podcasts en webinars in.

Offline marketingmiddelen die wij inzetten zijn printmarketing, zoals adverteren in kranten en magazines, ontwikkelen van flyers, banners en PR-materiaal. Ook verzorgen wij eventmarketing waarin we de complete marketingbeleving van seminars en events verzorgen.

Mogen wij onze marketingexpertise inzetten voor jouw organisatie?

Marketing

Marketing kent veel gezichten. Het kan zijn dat je graag meer donateurs wilt en daar marketingmiddelen voor inzet. Of je wilt de maatschappelijke waarde van je organisatie overbrengen of de naamsbekendheid vergroten. Het inzetten van marketingmiddelen draagt in ieder geval bij aan de groei van je organisatie.

Eerst stippelen wij een marketingstrategie uit. We kijken welke doelgroepen het meest aansluiten bij de doelen van de organisatie en hoe we deze doelgroep het beste kunnen benaderen. Naast het ontdekken wie die doelgroep is en hoe we deze moeten benaderen, proberen we de doelgroep ook echt te snappen. Wat gaat er in ze om? Alleen zo zetten we optimale marketingmiddelen in.

De uitgestippelde marketingstrategie is helaas geen simpele route van A naar B. Tijdens de klantreis komt de doelgroep voor verschillende beslissingen te staan. Het is aan ons om op het juiste moment en de juiste manier de interesse van de doelgroep te trekken en ze aan te zetten tot actie. Wij maken hiervoor een customer journey, in goed Nederlands een 'klantreis'. Hiermee richten we de marketingstrategie in op conversie en kwaliteit. Minstens zo belangrijk is het meetbaar maken van de gekozen marketingstrategie. Wat werkt wel en niet? Vervolgens ontwikkelen we de marketingcampagne zodat we meer succes behalen. We evalueren regelmatig zodat we op tijd bijsturen als dat nodig is.

We willen de doelgroep écht snappen, wat gaat er in ze om? Alleen zo zetten we optimale middelen in.

We zetten veel verschillende marketingmiddelen in om het doel te halen. Zoals we eerder al schreven komt het vaak aan op het juiste moment en de juiste middelen om de interesse van de doelgroep te trekken. Zo is voor online zichtbaarheid een optimale inzet en samenwerking van online kanalen belangrijk. Dit noemen we de multi-channelaanpak. Wij zorgen ook voor een SEO-analyse van je website. Door de inzet van gerichte advertenties via Google Ads en social media bereiken we een groter publiek. Daarnaast maken we ook gebruik van offline middelen. Denk bijvoorbeeld aan direct mailings, adverteren in bladen of op abri’s.

Voor het verbeteren van de vindbaarheid in verschillende zoekmachines zetten we online marketingmiddelen in. Denk aan SEO-analyses van websites, advertenties via Google Ads en Ad Grants (voor non-profitorganisaties). Daarnaast maken we ook gebruik van e-mailmarketing voor gerichte mailcampagnes en nieuwsbrieven. Voor socialmediamarketing zetten we Facebookcampagnes, Instagram Stories, LinkedIn-campagnes, vlogs en video's en podcasts en webinars in.

Offline marketingmiddelen die wij inzetten zijn printmarketing zoals adverteren in kranten en magazines, ontwikkelen van flyers, banners en PR-materiaal. Ook verzorgen wij eventmarketing waarin we de complete marketingbeleving van seminars en events verzorgen.

Mogen wij onze marketingexpertise inzetten voor jouw organisatie?

icon-communictie

Communicatie

We communiceren met elkaar om ons verhaal duidelijk te maken. Op een heldere en duidelijke manier communiceren is daarom erg belangrijk. Je geeft ermee inhoud en vorm aan de identiteit van je organisatie. Iets om doordacht mee om te gaan dus. We geven je daarom communicatieadvies en ontwikkelen creatieve communicatieacties en campagnes. Ook ondersteunen wij uiteraard in de uitvoering.

Communicatie

Naast de marketingmiddelen gebruiken we ook verschillende communicatiemiddelen om je doel te halen. Aan de hand van een strategisch plan maken we een goede communicatiestrategie. Op deze manier kun je als organisatie op een passende manier interacties aangaan met je doelgroep, collega's of andere relaties in je omgeving.

'Wat wil je precies aan wie op welk moment en hoe vertellen?', is zo ongeveer de belangrijkste en eerste vraag om tot een goede communicatiestrategie te komen. Wat moet er gebeuren om het doel te behalen, wanneer hebben we succes en welke boodschappen, middelen en kanalen gebruiken we daarvoor? Allemaal elementen die we meenemen in de communicatiestrategie.

'Wat wil je precies aan wie op welk moment en hoe vertellen?'

Als de strategie staat, vertalen we je boodschap naar een creatief concept voor diverse kanalen. We zorgen voor een goede branding van je organisatie en creëren content voor je websites. We ontwikkelen flyers, advertenties, mailings, social media, nieuwsbrieven en onderhouden contacten met de pers voor persberichten. Ook ontwikkelen we blogs, vlogs, webinars en organiseren we online en offline events.

Bij elk communicatiemiddel dat we ontwikkelen en voor je organisatie inzetten, plaatsen we altijd de behoefte van de doelgroep centraal. Past het in de communicatiestrategie en heeft het de juiste tone-of-voice? Daarnaast kijken we hoe de communicatiestrategie effect heeft op je collega's in de organisatie. Het werkt heel motiverend om trots te zijn op de club waar je voor werkt!

De kracht van een juiste communicatiestrategie is de goede mix van communicatiemiddelen en een perfecte planning. De online communicatiemiddelen die wij gebruiken zijn SEO, media, content, socials, blogs, e-learnings, stopperadvertenties, webinars, vlogs, banners, branding en reviews. Daarnaast gebruiken we ook offline communicatiemiddelen als radio en televisieadvertenties, outdoor adverteren op affiches en billboards, public relations, seminars, conferenties, beurzen, factsheets, bedrijfsfilms, videocontent, drukwerk en merchandising.

Mogen wij je helpen met onze communicatie-expertise?