Grotere online naamsbekendheid en dus meer potentiële donateurs bereiken, wie wil dat nou niet? Een groot deel van de (potentiële) doelgroep bevindt zich online. Online vindbaarheid wordt voor non-profit organisaties dus steeds belangrijker.

Een van de manieren om online gevonden te worden is via de betaalde resultaten van Google, want Google is veruit de meest gebruikte zoekmachine van Nederland. Wist je dat Google gratis $10.000 (ongeveer €9.300) budget per maand aan goede doelen geeft? Het is dus zeer aantrekkelijk om de stap te maken naar online adverteren.

Google hanteert een aantal criteria om in aanmerking te komen. Zo moet de organisatie een geldige liefdadigheidsstatus (ANBI, SBBI of CBF) hebben. Ook is het belangrijk dat het AdWords-account actief wordt beheerd door minimaal één keer per maand in te loggen en elke 90 dagen minstens één wijziging in het account aan te brengen. Wil je meer lezen over Google Ad Grants? Bekijk dan de website van Google

Wil je meer weten over het aanvragen of beheren van Google Ad Grants? Wij helpen je graag. Neem contact met ons op.